• donderdag 28 maart 2024

PB | Vaccinatieverplichting werkgevers is niet toegestaan

HomeNieuwsGezondheidPB | Vaccinatieverplichting werkgevers is niet toegestaan

Stichting Consumenten Belangen Curaçao

Stichting Consumenten Belangen Curaçao: vaccinatieverplichting werkgevers is niet toegestaan

Dat bevestigde Randolph Gijsbertha van SOAW, sector Arbeid, vandaag in een telefoongesprek met Consumenten Belangen Curaçao.

Gijsbertha wijst er op dat werknemers dit anoniem kunnen melden bij SOAW en dat SOAW naar aanleiding van deze meldingen in gesprek gaat met de betreffende werkgevers.

Bron: Persbericht Stichting Consumenten Belangen Curaçao

4 reacties

1. @ Boos, hoe gaan werkgevers om met een werknemer die HIV positief is, die impotent is, die gehandicapt is, die verkouden is, of welke andere ziekte dan ook?
    Hoe zit het met plannen van een werknemer om zwanger te worden? Hoe zit het met de sexueele geaardheid?
    Mag de werkgever daar naar vragen? Moet de werknemer die vraag beantwoorden?

Juist het antwoord is dat de werkgever geen MOER te maken heeft met de medische geschiedenis van een werknemer en er ook NIET naar mag vragen. De sollicitant mag ook niet worden afgewezen op die gronden. Dus waar baseer je je kritiek op? En beweer je nu echt dat omdat iemand niet geprikt is die persoon zorgt voor een onveilige werkvloer?

2. Hoe verhoud dit zich tot het feit dat een werkgever een VEILIGE plaats voor zowel zijn personeel als klanten moet scheppen????
    Je kunt al raden wat er gaat gebeuren al een werkgever nieuw personeel gaat aannemen en de sollicitant weigert te vertellen of hij/zok wel of niet is ingeënt, hij/zij vriendelijk wordt bedank voor zijn/haar aanwezigheid en daarna een brief krijgt dat de keus niet op hem/haar is gevallen…
    En bij kontraktverlenging, dit dus niet wordt verlengd.

3. Plasje@ ik weet niet wat je met die stommerik zijn achternaam bedoeld maar hier op curacrim kunnen ze er ook wat van wat betreft tussen namen, neem nu alleen al de tussen naam PIK , ?? aankomend minister president die alleen maar zijn PIK achter aanloopt zowel letterlijk als figuurlijk.

4. Deze Randolph Gijsbertha komt als een twijfelaar over de man geeft nooit duidelijkheid dit is het gevolg van iemand die zijn vak niet beheerst. Gezien de achternaam zal niemand verbazen dat deze man zijn functie aan MAN te danken heeft.