30 C
Willemstad
• donderdag 28 maart 2024

Extra | Journaal 26 maart 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Monday, March 25, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 25 maart 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Friday, March 22, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 22 maart 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Thursday, March 21, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...
- Advertisement -spot_img

JM | Briefing over actuele situatie van Curaçao

HomeMediaJM | Briefing over actuele situatie van Curaçao

Door Jericette Moniz

Eugene Rhuggenaath (PAR): “Alleen in dialoog komen we hier samen uit.”

De MinPres zat gister met zijn coalitiegenoten aan tafel over de actuele situatie op Curaçao. Diverse leiders van de SSK, CGTCT, KvK, VBC en Raad van Kerken waren hierbij aanwezig.

Eugene Rhuggenaath (PAR): “Ik ben dankbaar voor de gelegenheid om van gedachte te kunnen wisselen met leiders die meedenken over de problematiek waar ons land in deze uitdagende tijden mee kampt. Alleen in dialoog komen we hier samen uit.”

Bron: Facebook Jericette Moniz – Journalistiek & Tekstproductie

29 reacties

  1. @Dislect
    Zegt: “Hoe meer partijen zich melden, voor verkiezingen, hoe verdunde het electoraat wordt en hoe beter het is voor de gevestigde, cadeautjes uitdelers. Het zelfde geld voor niet stemmers”.

    Eens. Het probleem is dat sommige figuren een te groot ego hebben, communiceren en samenwerken vieze woorden zijn op de eilanden om niet te zeggen een totaal gebrek aan deze competenties bestaat. Nee usance is als ik mijn zin niet krijg, begin ik een nieuwe partij of gaan ze niet “island hopping”, maar “party hopping”. Eigen belang staat voorop. Oplossing is een 2 partijen stelsel, maar daar ben ik eerlijk gezegd ook niet voor.
    “Er moeten regels komen die een vast verkiezingsbudget geven en een verbod op giften, zowel aan een politicus als van de politicus in Kampanje. Het met geld of goederen “stimuleren” van kiezers moet strafbaar gesteld worden en diskwalificatie betekenen.”

    Eveneens mee eens. Echter, tot nu toe heeft de werkelijkheid helaas wat anders laten zien. De bewijslast (omkoping) met als gevolg vervolging door het OM vindt vaak pas jaren later “after the fact” plaats. Zie bijvoorbeeld de gevallen van Schotte en Theo Heijliger op St. Maarten.

  2. @fox,
    Aan welke kant van de muur bij Forti werk je?
    De grote van de democratie bepaalt, voor een deel ook de fraudegevoeligheid, als je minder dan 1000 stemmen nodig hebt om verkozen te worden zijn de cadeautjes voor stemmen interessanter en dat is ook wat je ziet gebeuren in landen met een klein electoraat. En de gevolgen zijn ook vaak identiek. Hoe meer partijen zich melden, voor verkiezingen, hoe verdunde het electoraat wordt en hoe beter het is voor de gevestigde, cadeautjes uitdelers. Het zelfde geld voor niet stemmers.
    Er moeten regels komen die een vast verkiezingsbudget geven en een verbod op giften, zowel aan een politicus als van de politicus in Kampanje. Het met geld of goederen “stimuleren” van kiezers moet strafbaar gesteld worden en diskwalificatie betekenen.
    Daarnaast moeten er harde en duidelijke regels komen voor behoorlijk bestuur.
    Deze hervorming gaat geen enkele partij, die nu zitting heeft in het parlement, voorstellen laat staan uitvoeren.
    Als het kiesstelsel fraude gevoelig is en er veel geld mee verdient kan worden. Wat denk je dat je dan gaat krijgen?

    Een van de dingen, buiten de arbeidsmarkt, waar door investeerders niet in de rij staan om hier te investeren is de rechtsonzekerheid. Een deel daarvan is ontstaan door de gebrek aan handhaving. Welke regels zijn er? Hoe worden ze gehandhaafd, of niet? Dat maakt het hier vaak een gok waar de uitslag afhankelijk wordt van een individuele ambtenaar.
    Een oplossing is een twee snijdend mes. Onderzoek alle wetten op toepassing en handhaving. Geen handhaving schrap de regels dan. Wel handhaving, kan het simpeler? Dat gaat ook een verlichting geven in werk druk op de ambtenarij.

  3. @Dislect
    Ben je nou zo suf? Vraag me af je hier wel überhaupt woont. Als je echt iets van Curaçao weet dan is het wel dat het géén onafhankelijk land is. Ben je de uitslag van het laatste referendum vergeten of heb jij die niet meegemaakt? Hebben wij ineens de Curaçaose nationaliteit? Zijn we uit het Koninkrijk der Nederlanden gestapt of getrapt? Goh wist ik niet. Niets van gemerkt. Geloof jij Van Dalen maar, maar de werkelijkheid op Curaçao, Aruba en St. Maarten is toch echt anders.

    Jouw plan om het land door een ondemocratische macht te laten overnemen en tijdelijk te besturen, wijs ik ten stelligste af. Er is namelijk niets mis met onze democratie. Er zijn om de 4 jaar vrije, geheime verkiezingen, passief en actief kiesrecht. Dus als jij het allemaal zo goed weet, stel je verkiesbaar, begin een partij. Of ga anders jouw ondemocratisch plan maar lekker aan de overkant bij de buren in Venezuela uitvoeren. Die zijn het gewend.

  4. @ fox
    Autonoom is zelfstandig of onafhankelijk. Of jij moet er een andere betekenis voor weten? Ik en vanDale houden ons aanbevolen we zijn, gelukkig, nooit te oud om te leren.
    Maar je hebt niet gereageerd op de stellingen dat de democratie gekaapt is. Waardoor de democratie op zich corrupt is. En er dus alleen verandering mogelijk is als het bestuur, tijdelijk, overgenomen moet worden door een ondemocratische macht welke regels maakt die de democratie herstellen en machtsmisbruik, zoveel mogelijk voorkomen. Voordat er eerlijke verkiezingen gehouden kunnen worden. Wat nu regering en parlement vormen zijn daar niet toe instaat. Net zo min als partijen die de volgende verkiezingen gaan komen.

  5. @Dislect
    Ik heb nooit beweerd dat Curaçao een onafhankelijk land is. Gelukkig niet. Het is wel een autonoom democratisch land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, waarbij defensie en buitenlandse betrekkingen onder verantwoordelijkheid van Nederland valt. Autonomie en onafhankelijkheid zijn niet hetzelfde. Curaçao een onafhankelijk land dios libra, zoals we in Papiamentu zeggen. Niet mijn keuze in ieder geval. Plus was er nu geen cent vanuit Nederland of waar vandaan dan ook gekomen. Dat het land de afgelopen 10 jaar heeft bewezen weinig in staat te zijn haar eigen broek op te houden, daar ben ik het mee eens. Nadat het land in 10-10 de kans kreeg schuldenvrij met een schone lei te beginnen, is er heel veel misgegaan. Neem aan dat ik daar niet over in detail hoef te treden.

    Dus jij hebt tijdens de manifestatie niemand van de oppositie of aan de oppositie gelieerde figuren gezien? Of je wilt het zien of je hebt niet alles van de demonstratie gezien. Raar, want ik heb er minstens 4 gezien en gehoord. De corrupte die anderen corrupt noemt. Het verhaal in de Nobo van de stakende Selikor medewerker en andere berichten die voorbij gekomen zijn van mensen die ook dichtbij de gearresteerde Mutueel staan, bevestigen dat deze demonstratie puur om politieke redenen is gekaapt. Wie betaalt trouwens denk jij zijn dure advocaat? Dat daarnaast ook criminele bendes zich erin gemengd hebben, verbaast mij niets. Achterbaan van sommige oppositie partijen misschien? Kan mij nog goed de foto van Pik Pisas herinneren met een stel gedetineerde criminelen in Bon Futuro.

    Nee het was inderdaad niet de afspraak om de poort van Forti in te trappen en met zovelen het Forti plein te betreden. De afspraak was dat het kabinet 3 vertegenwoordigers van Selikor en/ of de andere aan de overheid gelieerde demonstranten zou ontvangen voor een gesprek. The rest is history met als gevolg een fantastisch wereldwijde (anti) reclame voor het land en haar toeristenindustrie. Het regent inmiddels annuleringen.

  6. @fox,
    We zijn geen autonoom democratisch land.
    We zijn niet zelfstandig en onafhankelijk: dit is geprobeerd en is jammerlijk mislukt. Het eiland is niet in staat om zijn eigen broek op te houden en kan alleen maar bij Nederland aan kloppen voor financiën. Overigens deed Nederland ook al de autonome taken zoals defensie.
    Democratisch zijn we waar het niet dat de democratie gekaapt is door een bepaalde groep die de educatie bewust saboteert en de regels zo aan past dat het voor andere praktisch onmogelijk wordt om verkozen te worden, tenzij net zo aan je verkiezingsbudget komt en uitgeeft.

    De arbeidsmarkt moet geliberaliseerd worden ik heb nooit wat anders beweert. Maar de bestaande situatie komt deze en voorgaande regeringen goed uit. Zo kunnen vrienden en familie geplaatst worden zonder dat ze bang hoeven te zijn dat ze bij een regerings wissel hun baan kwijt zijn. Voor de vorm is er wel “actie” ondernomen. Maar niet echt. Dat zelfde geld voor een Ruggengraath norm was als wet wel aangenomen maar niet gepubliceerd. Goed gedaan. En jij denk nog echt dat vakbonden los staan van forti? Wie is ziende blind?

    De agressief schreeuwde betogers op forti plein?
    Er waren een paar maar in het algemeen waren de meeste niet zo. Nederlandse vlag is niet verbrand maar gered. De portofoon die een agent liet vallen werd voorheen opgeraapt en terug gegeven. Op een gegeven moment is ongeveer 1/5 van de mensen op de grond gaan zitten. Ik weet niet waar jij stond maar het enige dat ik aan vernielingen zag was het hek en dat een paar mensen op de auto’s ging staan. Ik heb geen vakbondsman of iemand van de oppositie door een bullhorn gehoord. Maar mijn oren zijn schijnbaar nog slechter dan mijn ogen.
    Forti demonstrate was georganiseerd. Maar het was duidelijk niet de bedoeling om op het plein te komen.
    Het ingrijpen van de politie was niet aangekondigd het gevolg, hoewel ik het niet goed keur, voorspelbaar.
    De branden, georganiseerd? Denk ik wel.
    Criminele bendes? Waarschijnlijk. Met welk doel?
    Wat schieten die er mee op?
    Wie wel? Nu mag jij antwoorden.

  7. @Dislect
    Nu loop je toch echt te bazelen met je haalt deskundigen uit het buitenland. Wat gaan die doen? In een autonoom democratisch land een regering (takenkabinet) vormen en het land regeren? Dacht het toch niet.

    Curaçao heeft zeker technische bijstand nodig en die kan het gratis en voor niets krijgen vanuit Nederland. Als men maar wil en verandering/ verbetering nastreeft. Acceptatie is het grote probleem. Bijvoorbeeld de belastingdienst op orde te krijgen en optimalisering van de inning van belastingen. Er worden miljoenen per jaar nooit geïnd. Hulp bij hervormingen/ innovatie/ automatisering/ efficiëntie en efficiency verbetering in het overheidsapparaat, salaris verlaging van directeuren van overheidsnv’s, etc.. Allemaal zaken die de vakbonden al jaren tegenhouden in combinatie met het volledig dichtgetimmerde ambtenarenrecht. Als jij dit niet door hebt dan ben je ziende blind.

    Als een bedrijf of het nu Selikor of welk ander bedrijf dan ook het hoofd niet meer boven water kan houden, dat moet het failliet of men probeert nog iets te redden door middel van inkrimping/ reorganisatie. Heel vervelend en zuur voor de medewerkers van Selikor dat dit nu ook nog midden in de crisis gebeurt, maar een failliete vuilnisophaalbedrijf lijkt mij evenmin een optie. En ja helaas is de overheid al jaren een grote wanbetaler (rekeningen/ pensioenafdrachten) waardoor sommige overheidsentiteiten flink in de problemen kunnen komen.

    Wat betreft de agressief schreeuwende betogers (en dan heb ik het niet over de Selikor demonstranten die gewoon vreedzaam waren begonnen) is ondertussen méér dan duidelijk geworden dat hier de oppositie tegen betaling achter zit. Zoek/ zie de verklaring van een Selikor medewerker ter zake in de Nobo van afgelopen vrijdag of zaterdag. In feite was hier sprake van een mislukte staatsgreep. Kennelijk keur jij dit af.

  8. @ fox. Als die deskundigheid niet op het eiland te vinden is, en dat de enige reële optie is overgebleven. Is dan niet ook de enige oplossing om de deskundige uit het buitenland te halen?
    Dus Tico leeft in Disneyland.
    Als jij accepteert dat we het met deze personen en dit systeem moeten doen ben jij onderweg naar Haïti.
    Het eiland kan het niet, de elite bestaat uit corrupte en wegkijkers. De bestuursstructuur is ongelooflijk complex gemaakt met (hou me ten goede) meer dan 40 “onafhankelijke” overheidsentteiten. En, bijna, geen van die entiteiten functioneert naar behoren. En zijn niet efficiënt.
    En zeg nu niet dat het de vakbonden zijn. Zie je nog niet dat vakbonden helemaal bij de elite horen?
    Kijk nu eens naar de gebeurtenissen van de laatste week. Selicor moet mensen ondslagen. Reden wordt nooit naar gevraagd.
    Reinigingsheffing wordt betaald met de rekening van aqualectra. Maar gaat naar de staat. En de staat betaald selicor, ten minste dat zou moeten maar ze betalen niet alles, en dus wordt de heffing verhoogd, en dan betaalden ze nog steeds niet meer aan selicor. En met corona wordt er niet meer actief geint gevolg is dat regering minder binnen krijgt en dus ook selicor minder gaat betalen, en die hadden al een tekort door niet ondvangen gelden van de regering. En moet dus ontslaan.
    Maar wie heeft er baat gehad bij, het betogers van forti verdrijven? Was er een logisch gevolg? Wie stichten de branden? Criminele bendes? Wat was hun motivatie? Meestal doen ze die maar om één reden geld. Hoe schoten ze er iets mee op?
    Wie had wel belang bij de branden?
    Zie je het nog niet?

  9. @Tico Martina
    Zegt: Voor 10 jaar zou er nu een takenkabinet moeten komen waar alleen deskundigen met internationale ervaring in mogen plaatsvinden. Alleen dan kan de 51 jarige afbraak rechtgezet worden.

    Woon jij soms in Disneyland? Waar denk jij deze deskundigen met internationale ervaring vandaan te halen? Laat me niet lachen.

  10. @ Fox. Het takenkabinet van wijlen Wiels werd door Ivar en Marvelyne opzij geschoven. Wiels had meerdere keren aangegeven dat er geen enkele haast was en indien nodig dat het takenkabinet daar de 4 jaar zou zitten. De met enkele stemmen gekozen figuren echter, konden niet wachten om hun plaats op het pluche in te nemen. Dus toen Wiels werd afgeknald en met zijn gezicht bloedend in het strandzand lag, kwam dat de meesten wel uit. Punt is nu dat dit kabinet dient op te stappen en er moet een verbod komen op partijen als de PAR, MAN en PIN. Hun hebben laten zien dat ze desastreus zijn voor het eiland, de MAN sinds 1971, de PAR sinds 1996 en de PIN sinds het ontstaan, ook al is Sushi al voorheen niks anders dan een ordinaire dief en graaier. Voor 10 jaar zou er nu een takenkabinet moeten komen waar alleen deskundigen met internationale ervaring in mogen plaatsvinden. Alleen dan kan de 51 jarige afbraak rechtgezet worden.

  11. De meeste van ons hebben niet scherp geluisterd tijdens de persconferentie van 14 mei j.l., waarbij Minpres gaf te kennen dat de winstbelasting die per april moest ontvangen, niet doorgegegaan is door Covid19. Dit is niet logisch want als het goed waren de jaarrekeningen die betrekking hebben op 2019, per maart 2020 al klaar moeten zijn.
    Dus hij is bezig met het helpen van de Kapitalisten en het verarmen van de middenstanders. Wij die verstand hebben, moeten van hen opeisen hij zijn medewerker vraagt om de winstbelasting van 2019 te gaan innen.
    In plaats van 12.5% van de salaris van de middenstanders en lage standers op te leggen.

  12. Notifikashon pa tur siudadano di kòrsou no 1:
    Si e gobièrnu aki entregá su retiro ( manera un grupito ta desea). Bo lo por bai hañabu ku e siguiente senario:

    1. Gobernadó por bin ku un gabinete di krisis, mirando e situashon agudo ku nos ta aden.
    2. E gabinete di Krisis lo wòrdu sostené pa e mesun mayoria ku ta sostené e gobièrnu aktual.
    3..Gabinete di krisis si ta pasa tur medida ku Hulanda lo imponé sin hik pa haña saku di plaka atrobe.
    4. Si manifestantenan sigui destruí kos riba e isla, Gobernadó por konseha gobièrnu di reino pa apela riba artikulo 34 di areglo di estado di Reino.
    5. Militarnan ta bin abou, buta orden kita poko derechi di e siudadano, manera libertad di prensa, aglomerashon, no ta eksistí briefgeheim, nan por drenta bo kas sin mester tin un search warrant.
    6. Hulanda por trek sierto kosnan recht ku pa hopi tempu a kana scheef ku niun gobièrnu no kier a mishi kuné te proksimo elekshon ora nan mira e nesesidat den esei.

    Tene kuenta i laga nos ta prepara pa tur senario ku por presentá.

  13. De coalitiegenoten van de minister president zijn ook allemaal de kluts helemaal kwijt want de Raad van kerken is een kerkelijk machtsblok dat zich een machtige superkerk ten doel stelt die het instrument van revolutionaire opstandelingen, sociale en politieke verandering zou zijn. Dat de Raad van kerken zo ver van Gods geboden is afgedwaald, dient niemand niet verbazen als zij de geestelijke gezondheid van zijn lidmaatkerken niet in aanmerking nemen, maar verwaarlozen. De raad van kerken kan zichzelf niet helpen noch redden, en nu gaat deze raad corrupte personen van de regering bijstaan, terwijl deze raad zélf ultra corrupt is. Een blinde die een lamme helpt dus. De blinde kan niet zien en wel lopen, terwijl de lamme wel kan zien en toch niet lopen. Wat een troep zeg. Geschiedenissen van oorlog, genocide, Spaanse inquisitie, martelingen, kindermisbruik etc. spreken ervan. De kerken met medeweten van de Raad van kerken waren de baas daarin en worden zij nog steeds door de raad van kerken ondersteund. Hè jongens, nu wij het over de Raad blabla hebben, kan ik jullie wel een goede raad geven i.v.m. jullie geldgebrek. Jullie moeten naar Rome gaan, naar het vaticaan en aan de paus vragen of hij jullie enkele miljoentjes of miljardjes, of zelfs trilioentjes kan lenen. want pssst, kom nader. De kerken hebben miljarden op hun eigen bank en/of in de kluis liggen. Geld dat zij vorige eeuw van onze indianen in Zuid.Am. hebben gestolen door zogenaamd missionarissen naar Zuid.Am. te sturen om ons en de indianen te bekeren. Maar die missionarissen waren allemaal dieven. De indianen (die geen waarde wisten van goud, smaragd, topaas, robijn etcétera) gaven alles aan de missionarissen en die dumpen alles in de kluis/bank van het vaticaan.

  14. Takenkabinet? Hadden we die niet op advies van Wiels al een keer eerder gehad in de afgelopen 10 jaar? En heeft het iets geholpen toen? Heeft dat takenkabinet enige hervormingen, die al jaren nodig waren doorgevoerd, zoals verlaging van de overheidskosten, nieuwe investeerders en/ of andere economische ontwikkelingen gebracht? Nee helemaal niets daarvan.
    Dit terwijl er toen tenminste nog inkomsten waren uit de raffinaderij, al jaren onvoldoende, maar toch iets aan belastinginkomsten en het toerisme.

    Nu zijn er al bijna 2 jaar geen inkomsten uit de raffinaderij, al bijna 1 jaar sinds de brand functioneert de belastingdienst niet (en die functioneerde al slecht!) en dus onvoldoende belastinginkomsten, het toerisme ligt al 3 maanden volledig op z’n gat en dat gaat nog wel even een paar jaar duren voordat dat misschien weer op het oude peil komt.

    Wat gaat zo’n takenkabinet anders doen met deze economische omstandigheden waarin het land verkeert en een lege staatskas? Aan een denkbeeldige geldboom schudden? Dream on.

  15. het zou mij niets verbazen als de coalitie misbruik gaat maken van het geweld van deze week om allerlei problemen (corruptie, nepotisme, gebruik aan visie) goed te praten: MFK en de oproerkraaiers zijn boeven, dus wij zij het enige alternatief. Screeningwet wordt aangenomen, de rijen tussen PAR, PIN en MAN worden nog steviger gesloten en van enige oppositie of tegenspraak is in deze tijd van crisis geen sprake meer. Zowel de oppositie als deze regering zijn heel erg fout en de enige oplossing is dat Nederland ingrijpt en de lokale politici ontslaat en naar een BES scenario toewerkt

  16. Hoe kan t zijn dat een kliek van politici, familie en wannabe bestuurders die schandalig veel meer verdienen dan bestuurders en politici in nederland, vervolgens als er zwaar gesneden moet worden dit gaat doen in de salarissen van vuilophalers. Dat lok je met grove opzet onvrede uit om de schuld vervolgens aan nederland te kunnen geven. Zelf met halveren van de topsalarissen op deze rots zijn deze nog steeds meer dan crimineel hoog. Hoe doorzichtig.

  17. Een taken kabinet voorgesteld door De Rechtsstaat, gaat hier ook niet lukken, ze zijn stuk voor stuk vriendjes cq familie gelieerd . Kijk maar naar het vorige zaken kabinet met de heer Bertriaan en wie krijgt een mooi gecreëerd baantje van Suzy, die geen macht krijgt over SONA juist, ze stelt een vriendje aan boven hen en zie de gevolgen er verdwijnen nog meer miljoenen van het nieuwe CMC. Ze zijn allemaal één pot nat.

  18. Ja geweldig @Rechtsstaat. Heb je al eens goed gekeken naar de samenstelling van de Staten , weet je hoeveel veroordeelden, nietsnutten en slechts schreeuwenden (alleen als het hunzelf goed uitkomt) daar in zitten? Wat hebben de Staten tot nu toe zoal “gecontroleerd” wat hun taak is? Dat samengeraapt zootje is daar voor een groot deel terechtgekomen door het doen van valse beloften en stemmen kopen en die moeten dan even een kabinet gaan samenstellen?? Bedankt voor de lach.

  19. O.K. ik ga jullie meenemen in de hervorming.

    De politiek heeft keer op keer onkunde tentoongesteld.

    Wij hebben 21 volksvertegenwoordigers in het parlement, derhalve zijn ze geroepen om na het vertrek van tot de bodem gefaalde kabinet, het zeer gewilde TAKENKABINET in elkaar te moeten zetten.

    Zo simpel is het.

  20. Er moet een “crisis bestuur” komen die regels geeft voor verkiezingen. Een vastgesteld verkiezingsbudget. Een verbod op giften.
    Een wet met vast gestelde regels van behoorlijk bestuur, toegesneden op de locale situatie en rekening gehouden met de misstanden die hier met de tijd zijn ontstaan.
    Herstructureren van de overheids entiteiten.
    En nieuwe verkiezingen uitschrijven.
    Een crisis bestuur zonder banden met de huidige politieke partijen.

  21. Daar staat/zit, de nieuw en nog te bouwen vleugel van Bono Ventura, maar mischien kunnen ze nog op tijd enkel banden regelen.
    Maar waarvoor meedenken over de oplossing als je de reden niet wilt erkennen? En als je dat niet wilt kom je niet tot een constructieve oplossing.
    De oplossing gaat niet komen door of met mensen die deel uitmaken of gemaakt hebben van het politieke etablissement.
    Dat zijn de rovers en/of de weg kijkers.
    En daarmee leden van een criminele organisatie.

  22. @ De rechtstaat. En welke “betrouwbare en integere” mensen gaan we na het naar huis sturen van dit kabinet er dan neer zetten? We hebben nogal een beste reputatie als het op regeringen en hun handelen aankomt. We hebben hier de keuze uit slechte politici, superslechte politici en de politici die superslecht en ook crimineel zijn. Succes er mee. Er is langzamerhand wel bewezen na al die tientallen jaren dat echte integere er niet zijn op Curaçao en ze uiteindelijk allemaal van dezelfde soep gaan eten. We zijn een volk van domme schreeuwers en meelopers en handophouders, en we accepteren geen verantwoordelijkheid, het is altijd een ander zijn schuld.

  23. Beste rechtsstaat,

    Ik wil je geen ongelijk geven.
    Maar als kabinet Rhuggenaath eruit gooien, wie gaat dan de kastanjes uit ons vuur halen.
    De andere partijen zijn nog erger!

  24. @Tuna: ik ben bang dat u gelijk heeft.

    @Excellentie. Deze uitspraak: “Ik ben dankbaar voor de gelegenheid om van gedachte te kunnen wisselen met leiders die meedenken over de problematiek waar ons land in deze uitdagende tijden mee kampt. Alleen in dialoog komen we hier samen uit.” Zegt het allemaal! Het is geen 5 over 12, geen 10 over twaalf, maar half 1. Je tent staat in de fik en jullie gaan weer praten….

    Ik verwijs u graag naar het artikel in het AD (bladzijde 4) over de brand in het magazijn van Bon Prijs. Tweede kolom. Eigenaar Thompson beschrijft daarin hoe hij met behulp van een loader zijn volledig bedrijf van de ondergang weet te redden. Nodig deze ondernemer eens uit om u te helpen bij het maken van een echt plan in plaats van er weer over te gaan praten!

  25. Beste zeevis, IK wil NL de schuld niet geven.

    Die Kastanien aus dem Feuer holen, moeten wij en kunnen wij echt zelf doen.

    Met deze ensemble gaat het echt niet gebeuren.

    Echter met de broodnodige “realitycheck” denk ik wel vooruitgang te kunnen boeken.

    Derhalve: KICK OUT kabinet-RUGGENAATH

  26. En nu wordt het tijd om Nederland de schuld te geven, de ideale gelegenheid om dat te doen . We kunnen er immers zelf niets aan doen?? Het zijn toch de onredelijk eisen van Nederland?? Let op, dit gaat boven komen.

    Na meer dan 50 jaar zelfbestuur en bijna 10 jaar landje spelen hebben wijzelf niets maar dan ook helemaal niets bereikt. Miljoenen en nog een tientallen miljoenen zijn hier het eiland opgekomen en wat is het resultaat? We hink stap springen van de ene gift naar de andere, giften die rap verkwanselt worden. Ik hoop dat Nederland bij het nu ingenomen standpunt blijft, geeft men nu weer toe dan verandert er weer niets. Dom, Dommer of Domst. U mag kiezen als we het over Curaçao hebben, maar dom zit er altijd bij.

Geef een reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Zoeken

Recente reacties