27 C
Willemstad
• dinsdag 3 oktober 2023

PBC | Veiligheidsheffing maakt vluchten uit Curaçao weer een stukje duurder

Persbureau Curacao WILLEMSTAD – Een nieuwe heffing op vertrekkende passagiers op Curaçao, de Passenger Safety Oversight Charge (PSOC), gaat reizen van of naar Curaçao weer wat duurder maken. Het...

AD commentaar | Analyse: Dag van de waarheid nadert

Je zou het met alle fratsen van de regering-Pisas rond de controversiële aankoop van Campo Alegre en alle (zure) grappen die erover worden gemaakt, gezien de...

PBC | Centrale Bank: Aanzienlijke risico’s bedreigen economische groei Curaçao

Persbureau Curacao WILLEMSTAD – Ondanks hoopvolle groeicijfers, waarschuwt CBCS-president Richard Doornbosch voor aanzienlijke risico’s die het economisch herstel kunnen bedreigen. Het niet bereiken van een oplossing voor ENNIA...

ParadiseFM | Woensdag inaugurele vlucht Avior airlines

De Venezolaanse luchtvaartmaatschappij Avior gaat weer op Curaçao vliegen. De eerste vlucht vanuit Caracas start op 4 oktober. Dat meldt het Curaçaose toeristenbureau. Avior is de derde...

ParadiseFM | Elizabeth de Cuba nieuw Cft-lid

Elizabeth de Cuba is voorgedragen als lid van het Cft. De Rijksministerraad is vandaag daarmee akkoord gegaan. Zij volgt per 1 oktober Gregory Damoen op als lid...

ParadiseFM | CBV lanceert solidariteitsfonds

Zorgbond CBV lanceert een solidariteitsfonds. Uit dat fonds worden leden die hun werk onderbreken om actie te voeren gecompenseerd. Dat werd gisteren aangekondigd op een persconferentie. Volgens...
- Advertisement -spot_img

Amigoe | Bala weigert rectificatie

HomeMediaAmigoe | Bala weigert rectificatie
Werner Wiels. Foto |  Persbureau Curaçao
Werner Wiels. Foto | Persbureau Curaçao

WILLEMSTAD — Ochtendkrant Bala weigert in te gaan op de eis van de Refineria di Kòrsou (RdK) om publicaties die vorige week woensdag zijn geplaatst te rectificeren. Volgens hoofdredacteur Richard ‘Chati’ Constancia hoeft zijn krant niets te rectificeren en heeft hij de eis voor rectificatie naar de deurwaarder teruggestuurd.

De Bala publiceerde vorige week maandag en dinsdag een artikel waarin tal van vragen werden gesteld over RdK. Onder de kop ‘Klopt het dat RdK wordt leeggeroofd’, stelde de krant vragen over de ontwikkelingen die zouden plaatsvinden bij de verhuurder van de Isla-raffinaderij.

Zo stond er: klopt het dat consultant Werner Wiels de belangrijkste adviseur van de nieuwe directeur José van de Wall Arnemann is geworden tegen de betaling van 75.000 gulden per maand?’

en

‘Klopt het dat de directie van RdK een gebouw van MITS in Buena Vista heeft gehuurd, waar Wiels in dienst was tegen een bedrag van 15.000 gulden per maand, exclusief water en elektra?’.

Deze publicaties waren voor RdK reden om in de pen te klimmen en een deurwaarder in de arm te nemen om rectificatie af te dwingen. In een persbericht van vorige week stelde het bedrijf onder meer dat het kennis had genomen van ‘het feit dat verschillende berichten, die niet op waarheid berusten, in de lokale pers circuleren’.

“Zo worden er incorrecte cijfers genoemd, namen van mensen (onnodig) en formidabele contracten die niet bestaan.”

Deze publicaties en aantijgingen zouden de naam van de onderneming te grabbel gooien, aldus de RdK.

Maar Constancia stelt zich niets van de rectificatie-eis aan te zullen trekken. Hij baseert zich hierbij op de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van de pers. Hij hekelt de opstelling van de directie van RdK als ‘a-democratisch, omdat de Bala vragen van het personeel heeft durven publiceren’.

Bron: Amigoe

Dit artikel is geplaatst in

Geef een reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Zoeken

Recente reacties