DH | Sarah wants clarity on Doncher’s suspension

PHILIPSBURG--United Democrats (UD) Member of Parliament (MP) Sarah Wescot-Williams on Thursday evening called on government to provide clarity on the suspension of Princess Juliana International Airport (PJIA)...

Ingezonden | Respect!

Uw ingezonden brief in de Knipselkrant Curacao? Stuur uw brief voor 21:00 uur naar emailadres INGEZONDEN. Wij publiceren uw brief zonder deze in te korten. De redactie...

AntilliaansDagblad | Kluivert tijdelijk bondscoach

Willemstad - Patrick Kluivert vervangt tijdelijk Guus Hiddink als bondscoach van de Curaçaose voetbalselectie. Hiddink is herstellende van Covid-19 en niet fit genoeg om de selectie te...

PBC | Curaçaose stranden per direct weer open

Persbureau Curacao De stranden op Curaçao zijn per direct weer open. Het juridisch verbod blijkt in de ministeriele beschikking helemaal niet te bestaan. De regering communiceerde dat op...

PBC | Bicentini wil Hiddink graag opvolgen

Persbureau Curacao Bicentini is bereid te praten over een terugkeer naar Curaçao om Hiddink tijdelijk op te volgen. De voormalige bondscoach van Curaçao zegt nog niet te zijn...

AD | Stormloop op vakanties: extra TUI vluchten naar Curaçao en Aruba

Sanne Meijer | Algemeen Dagblad Dat we vanaf vandaag weer in het vliegtuig mogen springen naar een aantal bestemmingen, hebben reisorganisaties geweten. De telefoon staat roodgloeiend. ,,Alles wijst erop dat vandaag...
- Advertisement -spot_img

AD | Dickerson: Curaçao zelf een personage

HomeMediaAD | Dickerson: Curaçao zelf een personage

dubbelspel-double-play-antilliaans-dagblad
Double Play | Antilliaans Dagblad

Willemstad – In de film Double Play, naar het boek Dubbelspel, wilde de Amerikaanse regisseur Ernest Dickerson Curaçao zelf een personage laten zijn – zo schrijft de gezaghebbende Nederlandse krant NRC in een paginagroot artikel.

Dat gebeurt via de opmerkelijke afwisselingen in het landschap, maar vooral via de architectuur en veelkleurigheid van het eiland.

Dickerson: ,,Ik maak geen documentaires. Ik gebruik kleuren expressionistisch, niet realistisch, om de emotionele toestand van de personages uit te drukken en het verhaal structuur te geven.” Zo zegt hij in gesprek met verslaggeefster Sabeth Snijders.

De schrijnende armoede uit de roman van de overleden auteur Frank Martinus Arion wilde hij absoluut niet verbloemen, vertelt Dickerson. ,,De toeristische kant van Curaçao komt slechts eenmaal in beeld, als de hotels bussen inzetten en zo de klanten van de taxichauffeurs stelen. Verder komt alleen het werkende deel van de bevolking in beeld.”

Toch, zo vervolgt NRC onder de kop ‘Hoog spel aan de dominotafel’, brengt hij Curaçao ‘aanlokkelijk en verleidelijk in beeld’. Dickerson: ,,Het vernederende gevoel van leven in armoede zie je niet echt terug in de film. Als mensen echt arm zijn, hebben ze vaak ook niet de kans om na te denken over hoe vernederend dat is. Ze bekijken hun leven van dag tot dag: hoe hou ik mijn huishouden draaiende, hoe ga ik mijn kind voeden?”

Dickerson denkt dat het een voordeel kan zijn dat hij als Amerikaan dit verhaal verfilmt. ,,Ik ken het eiland goed, ik kom er al sinds 1985 en heb er al twee films opgenomen. Maar ik merk als buitenstaander ook dingen op die anderen voor lief nemen.”

Bron: Antilliaans Dagblad

Geef een reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Zoeken

Recente reacties