29 C
Willemstad
• zaterdag 18 mei 2024

Extra | Journaal 15 mei 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Tuesday, May 14, 2024

 Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 14 mei 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Monday, May 13, 2024

 Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 13 mei 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Friday, May 10, 2024

 Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...
- Advertisement -spot_img

PBC | Makamba rel benoeming FKP is volgens Cooper ‘ongenuanceerd’

HomeEconomieBouw en vastgoedsectorPBC | Makamba rel benoeming FKP is volgens Cooper ‘ongenuanceerd’

Persbureau Curacao

Zijn vraag waarom er geen Curaçaoënaar voor de directiefunctie van de FKP kan worden gevonden, ziet Cooper als een terechte | Persbureau Curacao

Charles Cooper vindt de berichtgeving rondom zijn vermeende weigering om een makamba te benoemen als financieel directeur van woningstichting FKP ongenuanceerd. Makamba is de Papiamentse aanduiding voor Europese, meestal witte Nederlander.

Volgens de minister van Verkeer, Vervoer en Ruimtelijke Planning is hem maar één kandidaat voorgeschoteld, een Nederlandse man, die ontslagen is bij de MCB. Zijn vraag waarom er geen Curaçaoënaar voor de directiefunctie van de FKP kan worden gevonden, ziet Cooper daarom als een terechte. Ook vroeg de minister zich af waarom het salaris van de directeur 17.000 gulden bedraagt.

“Het is natuurlijk lekker om het tweede punt er uit te halen, te verdraaien en er een heisa van te maken”, zegt de minister in reactie op de commotie die is ontstaan. “Als staatsecretaris Knops geen Curaçaoënaars wil hebben in COHO, is dat geen discriminatie. Tamelijk hypocriet, naar mijn mening.”

Cooper heeft de drie vragen over deze benoeming teruggegeven aan de Raad van Bestuur van de FKP. De antwoorden daarop zijn nu in behandeling bij het Management Team van VVRP.

Bron: Persbureau Curacao

66 reacties

  1. @Tuna zegt:…..”DE MP doet niets, de ministerraad doet niets en de Staten ook niet. Waarom niet? Omdat we een laf K**volk zijn die alleen goed zijn in bedelen en discriminatie heel gewoon vinden”….

    Malkriá! Verwende overbetaalde ministers en statenleden die met koetjes en kalfjes bezig zijn! Én met statenlid en ministersalarisverhogingen!
    3/4 is zwak begaafd in parlement!

    We hebben een FLUT pRemier!
    Die zijn “shmul” niet opentrekt wanneer hij die moet opentrekken! Zoals nú bv!

  2. @Dislect schrijft:
    ‘Een makamba partij, hoeft geen neonazi White supremacy party te zijn. Maar een partij die niet uitsluit op basis van huidskleur of afkomst’

    Volgens mij gaat het meer over AFKOMST dan over huidskleur!
    Als je (zoals ik bvb) bent geboren in Suriname, op 2 jarige leeftijd met je ouders naar Curacao bent verhuisd, vloeiend Papiamentu spreekt en NIET WIT bent, blijf je juridisch altijd een vreemdeling. Zie de LTU.
    Ik heb mij daar nooit over beklaagd of iemand iets verweten, want zo is de wet nu eenmaal.
    Je weet dan van jongs af aan:
    – dat je ‘van rechtswege’ verloopt, als je langer dan 1 jaar buiten Curacao verblijft,
    -dat je met een retourticket naar Curacao moet reizen, anders word je op Hato op het eerstvolgende vliegtuig naar Nederland gezet
    -dat je dan bij de vreemdelingendienst een nieuwe moet aanvragen en er 7 honderd zoveel gulden voor moet betalen, plus je geboortebewijs, een bewijs dat je nooit met justitie in aanraking bent geweest, een bewijs dat je vooraf huisvesting op Curacao hebt geregeld en een geldige zorgverzekering hebt, en vooral dat je over voldoende inkomsten beschikt.
    Je weet ook dat je bij sollicitaties ‘achteraan aansluit’.
    etc. etc.
    Ik heb daar begrip voor. Maar voor mij is het wel het ultieme bewijs dat het niet over kleur gaat, maar over afkomst.

  3. DE MP doet niets, de ministerraad doet niets en de Staten ook niet. Waarom niet? Omdat we een laf K**volk zijn die alleen goed zijn in bedelen en discriminatie heel gewoon vinden, zolang het natuurlijk niet onszelf betreft want dan is het hok te klein. Wat een schaamte.

  4. @Brian zegt: …”Terug naar de discussie Janchi: hoe kijkt u er tegenaan dat iemand op basis van ethnische achtergrond wordt afgewezen?”…

    Ik ben ook benieuwd!
    Op curaçao schijnt racisme de normaalste zaak van de wereld te zijn!

  5. “Het is toch raar dat een boekhouder evenveel als een minister president verdient.”
    eigenlijk niet lapas:
    * boekhouder heeft waarschijnlijk meer opleiding en meer internationale carriere mogelijkheden dan de minister president. Met alle respect voor Pik Pisas maar ik zie die man het niet een enkele maand volhouden in rat-race steden als New York, Londen of iedere willekeurige stad in Azie
    * salarissen van ministers is ook in andere landen vaak lager dan bedrijfsleven
    * boekhouder gaat concrete bijdrage leveren (maken jaarrekeningen). De bijdrage van onze minsters en statenleden is veel minder meetbaar

  6. @ Eric,
    Alleen hier blijven we steken in de stenen tijdperk en dat heeft waarschijnlijk mee te maken dat een groot deel van de bevolking niveau achterlijk is en het andere deel wilt alles behouden zoals het is zodat ze het welvaart niet hoeven te delen.

    En dat is precies de reden dat er niets aan onderwijs gedaan wordt. De heilige status quo (of autonomie) is hiervan afhankelijk.
    Hoe lager de algemene ontwikkeling hoe gemakkelijker te beïnvloeden en gebruik maken van onderbuikgevoel. Zo blijven zij die de macht en controle hebben op hun plek, zo blijven de onwetende onwetend

  7. Het is toch raar dat een boekhouder evenveel als een minister president verdient. Het probleem met Cooper en vele andere bestuurders en politici is dat het volk moeite heeft om afscheid van iets oud te nemen. Het gaat niet alleen om de leeftijd want ook de jonge politici en parlementariërs zijn zo ouderwets als het maar kan.

    Wereldwijd zijn ze bezig om discriminatie bij sollicitatie zoveel mogelijk te minimaliseren door geboorteland, naam, geslacht en geboortedatum te verwijderen van curriculum vitae.

    Alleen hier blijven we steken in de stenen tijdperk en dat heeft waarschijnlijk mee te maken dat een groot deel van de bevolking niveau achterlijk is en het andere deel wilt alles behouden zoals het is zodat ze het welvaart niet hoeven te delen.

  8. “Nee Janchi. Jij bent de hypocriet want wij allemaal gebruiken de woord makamba en de makamba moet dat maar accepteren. Geen demostraties, geen social media lynchen maar als de makamba het N woord gebruikt dan staan wij meteen op onze tenen en roepen we om excuses, ontslag of moeten ze oprotten!
    Wel de waarheid de waarheid blijven!”

    voor alle volledigheid: ik keur zowel het gebruik van woorden als neger en makamba af. Ik zie ook niet de toegevoegde waarde ervan om een label op mensen te plakken.

    Terug naar de discussie Janchi: hoe kijkt u er tegenaan dat iemand op basis van ethnische achtergrond wordt afgewezen?

  9. s dit hypocriet?
    Het woord Makamba valt. Hoevaak is neger hier gevallen. En geen 1 reactie. (Los van het feit dat de reageerders op dit bericht zelf het woord Neger vaker hier hebben gebruikt)
    Maar als de neger Makamba zegt is het een issue.

    Nee Janchi. Jij bent de hypocriet want wij allemaal gebruiken de woord makamba en de makamba moet dat maar accepteren. Geen demostraties, geen social media lynchen maar als de makamba het N woord gebruikt dan staan wij meteen op onze tenen en roepen we om excuses, ontslag of moeten ze oprotten!
    Wel de waarheid de waarheid blijven!

  10. Onderzoek van de federatie Antilliaanse jeugdzorg wijst uit dat 16% van de Curaçaose bevolking een IQ onder de 85 heeft. Dus op een bevolking van nu komt dat neer op over de 25.000.
    Dit verklaart het stemgedrag van de doorsnee YDK!!
    Niemand met een beetje verstand zou op Cooper c.s stemmen.

  11. @Meliuslegere,
    Ik ga nog een stapje verder, we leven en n een best wel “homofobe” maatschappij, kijk naar de ophef over homohuwelijk.
    En toch zitten er in de partijen en staten mensen die of openlijk of bekend homo zijn.
    Wat je niet in partijen en staten ziet zijn blanken. Die zie je ook ondervertegenwoordigd bij overheidsentiteiten.
    Het stigma van blank is dus “schadelijker” dan het stigma van homo.
    Cooper gaat er mee wegkomen als hij openlijk erkend dat hij geen blanken in leidinggevende functies wil. Blijkbaar is het criterium “kleur” doorslaggevend. Met een paar toevoegingen; een Oreo is net zo wit en komt ook niet in aanmerking en een choco Prince is zwart. (Gerrit, Stella).
    Een makamba partij, hoeft geen neonazi White supremacy party te zijn. Maar een partij die niet uitsluit op basis van huidskleur of afkomst.

  12. @ tumbleweed,
    Natuurlijk is de geschiedenis en de mentale toestand van Cooper bij de meeste hier bekend.
    Dus waarom de commotie?
    In de hoop dat de commotie een punt bereikt dat iemand die de macht heeft om er iets aan te doen, er wat aan gaat doen.
    Of dat de staten ” kleur bekennen” en er niets aan doen, ondanks de commotie.
    In de hoop dat andere betrokkenen (Nederland) ziet welke regering ze steunen.
    Niets zeggen is instemmen, dat geld voor ministers, statenleden, bisdom, om.
    @meliuslegere,
    Een makamba partij hoeft geen partij te zijn voor makamba’s maar een partij die makamba’s niet uitsluit.

  13. Wat is de reden van al die commotie?
    Wist niemand dat Cooper een mentaal zooitje is? Hebben we niks geleerd van onze voormalige mentaal rommelige ex-premier?
    Dit is 2010 all over again people!
    Waar zaten jullie in die tijd? En degenen die er niet waren, er is genoeg informatie hierover. Zeker niet nieuwsgierig genoeg geweest om onderzoek te doen of – al is het als algemene ontwikkeling – intellectueel even wat bij te komen?

    Iedereen weet wie hij is en wat voor partij MFK is, maar dat was voor de meeste stemmers geen issue. Nee joh, laten we de god van geld en de economie maar aanbidden en weg met al de maatregelen en vaccinaties. En weg met PAR! Oh en ook weg met die COHO! Wie echt wist wat COHO inhoud mag joost alleen weten. Hij mag het van me.

    Effe een bekende FYI. Cooper lijdt aan een zo’n zwaar geval van low self-esteem, net zoals zoveel andere dictators en quasi dictators, dat hij bereid is met een tractor over iedereen heen te rijden als hij maar zijn “self-esteem meter” ietjes hoger kan krijgen. Dat weet iedereen. Ook van hoe openlijk corrupt hij is. Check! Dat weet ook iedereen. Maar ach, wat maakt het nou uit dat Cooper een tweede Trump is, een Chávez aanbidder of een rasist is, we stemmen toch op hem en zijn partij en … eh … we zien wel.

    Nu dat we met de GEBAKKEN PRUIMU zitten gaan we opeens emotioneel tekeer en hals over kop gaan we op de meest subjectieve manier mogelijk klagen en kibbelen als rat en muis over neger dit en makamba dat, ipv over de issue te discussieren.
    Maar dat is toch typisch ons? We zien nooit de olifant in de auto maar wel degene waarop hij zit of degene die achter de olifant zit.

    Een grote metalen FACEPALM man!

    Daarom verbaast het me nooit hoe ongelooflijk onwetend mijn volk is, want daar heeft ze er zelf voor gezorgd, maar hoe “uncommon” al haar “nonsense” is, dat is gewoon bizarre. Tristu.

    Afijn, sterkte.


    @Tem: wat wordt het, @Tem of @Tumbleweed.

    Posten onder meerdere aliassen is hier niet toegestaan.

    Commentpolis

  14. @Janchi” zegt: Negers hebben een grote lul!
    Blijkbaar denken ze er ook te veel mee, getuige het lalilali bestuur hier in elk ministerie en staatsnv?

  15. Minister Cooper is niet ministerwaardig!
    Dat is de discussie!

    Gaan we het nu over lange tenen en het woordje “neger” hebben?

    Dat is het punt helemaal niet!
    Op curaçao heeft de “neger” voor elke niet neger een “koosnaampje”.

    Die mag iedereen wat noemen?
    Het gaat niet om lange tenen of dat men elkaar iets noemt.

    Het gaat erom dat een persoon die een publieke topfunctie bekleedt, een kandidaat afwijst op zijn etniciteit!

    Dat is in anno 2021 absoluut onacceptabel.
    Onacceptabel!!!!

    Meneer cooper denkt nog dat hij in de “djòdjò bai gol” era leeft! Waar een minister dunkt de koning te zijn , en hij kan doen en laten en zeggen wat hij wil!

    Zwaar ministeronwaardig, hij MOET de eer aan zichzelf houden en aftreden!

    Maar ja, smaak nog fatsoen nog moraal heeft hij! Die blijft zitten , en de premier?

    Wat een nitwit, die danst gedwee en slaafs naar de pijpen van zijn kleine blanke shon!!!!

  16. @Dislect schrijft:
    ‘Een partido makamba zou de enige manier zijn om een makamba in de staten te krijgen’

    Er was ooit, lang geleden, eind jaren ’50 vorige eeuw, een partij die niet onder stoelen of banken stak dat die opkwam voor de belangen van ‘Europese Nederlanders’. Hun vertegenwoordiger, Piet van der Hoeven, een onderwijzer uit Nederland, zat in in de Staten.
    De exacte naam van die partij herinner ik mij niet. Kan het COP zijn geweest?

  17. Charlie Porko, die naam had ie als kleine jongen al.
    Zijn rol is zo langzaamaan uitgespeeld, hij wilde natuurlijk dolgraag mp worden maar ook dat is niet gelukt. Hij had ook wel erg weinig stemmen.
    Dit zijn z’n laatste stuiptrekkingen, Mark my words.

  18. @ Ton + Kros,

    Het gaat er niet om WAT het woord Makamba betekent, het gaat erom HOE het wordt gebezigd. En op Curacao wordt het woord Makamba meestal niet in positieve zin gebruikt. De tonatie, felheid en emotie bij het uitspreken zijn ook van belang en dan kun je echt wel het verschil tussen een compliment en een scheldwoord horen.

    Wanneer je dat niet kan dat leef je nog op die roze wolk, waar veel Nederlanders op wonen wanneer ze pas hier zijn. Dan is alles hosanna en mooi, moet alles met de mantel der liefde worden bedekt, alsof dat de diepere problemen zou oplossen.

  19. Ik denk niet dat het OM met de uitlating van blooper Cooper iets kan omdat gedragingen van bewindspersonen als ik het goed heb (art 119 vd Grondwet) ambtsmisdrijven betr en opdracht tot vervolging wordt gegeven bij Koninklijk besluit of evt besluit Staten.
    Ik denk niet dat ms Lucille Wout zich hierin mengt, tenzij de hete aardappel van NL in haar nek hijgt.
    Van de Staten heb je niks te verwachten in deze want anders had er wel iemand zijn/haar muil opengetrokken.
    Het zal gewoon een zachte dood sterven en we gaan gewoon verder met bedelen in NL.

  20. @Ton+Kross schrijft:
    ‘Woord Makamba komt van een witachtige vis…’
    Deze interpretatie nooit eerder gehoord, dus even ons aller vriend Google geraadpleegd:
    Blijkt er in Doetinchem (of all places) een restaurant te zijn genaamd ‘Macamba Foodbar’. Van oesters met champagne tot zeebaars in citroensaus.
    Ze zitten naast een Mexicaans restaurant genaamd ‘Gringo’.

  21. @Ton+Kros: Als we zo gaan beginnen, dan lees het volgende uit Wikipedia (folklore):

    “In middeleeuwse literatuur komt de nikker in verschillende verschijningen en karakters voor. Zo geeft het Visboeck van Adriaen Coenen, geschreven tussen 1577 en omstreeks 1581, hiervan een voorbeeld.[1] Er is sprake van ‘geesten of goede duvelen’ die men in Coenens jaren kwalificeerde als ‘hoefsen of hoofgen Nickers’. Die door Coenen vermelde wezens waren, naar uit zijn tekst blijkt, weliswaar plagerig, maar daarnaast hulpvaardig van geest en opgewekt van aard. De door hem gebruikte bijvoeglijke naamwoorden ‘hoefgen’ of ‘hoofgen’ wijzen daarop. De twee voornoemde Middelnederlandse bijvoeglijke naamwoorden geven aan dat de bewuste nikkers – in een menschengedaente, schrijft Coenen – wellevend waren en beschaafd.”

    En: “De herkomst van het woord nikker in de betekenis van ‘donkergekleurde persoon’ leidt soms tot misverstanden. Oudere woordenboeken noemen het – op gezag van de gebroeders Grimm – een leenwoord van het Engelse nigger, waarvan de Nederlandse vorm mogelijk is geëvolueerd naar nikker onder invloed van het oudere Nederlandse nikker (het volksgeloof). Tegenwoordig gaat men ervan uit dat het om een woord gaat, waarvan de betekenis is verschoven onder invloed van nigger. Zwarte mensen of negers werden aanvankelijk vergeleken met nikkers; vanaf het begin van de 19e eeuw werd het woord nikker een denigrerende aanduiding voor zwarte mensen.[4] Dit in navolging van het Engels. Volgens de Oxford Dictionary dateert de eerste vermelding van het woord nigger in beledigende zin uit 1775.”

    Kortom: als jullie (Ton+Kros) vinden dat “macamba” een vriendelijk woord is, (uit het verleden), dan is “nikker” zelfs een complimenteus woord, immers “hulpvaardig van geest en opgewekt van aard”.
    Je kan ook zeggen dat het kwalificeren van mensen op huidskleur tot niets leidt (tenzij je huidarts bent). Mij maak je niet wijs dat de huidskleur duidt op een betere of slechtere fininancieel directeur. Verwijs de woorden macamba en nikker naar het vergeetboek, en ga verder richting toekomst waarbij discriminatie ons allen alleen maar in de weg staat.

  22. De heer Cooper probeert een rookgordijn op te werpen. Immers het gaat niet over salaris of Knops. En de collega politici spelen de klassieke struisvogel; kop in de grond. Feit is dat wat hij heeft gedaan erg veel weg heeft van racistisch gedrag en dat wij dat als fatsoenlijk Land (yiu Korsou of makamba) moeten afwijzen. Excuses, niet weer en indien wel juridische stappen en uit de Staten want dit soort banaal en primitief gedrag past niet meer in onze maatschappij. Er zijn problemen genoeg en die moeten we professioneel en samen aanpakken, makamba of yiuKorsou of wat voor etnische en nationale achtergrond dan ook. Laga nos bai dilanti shonnan, huntu, samen. Voor dit soort infantiel bobo-gedrag hebben we eigenlijk helemaal geen tijd.

  23. Woord Makamba komt van een witachtige vis die
    Macambi heet en allemaal bruine vlekjes op zijn huid heeft. Nederlanders van vooral 50+ en vanaf jongs op Curacao zijn, krijgen deze sproetjes (pigmentvlekken) ook. Dus deze oudere Nederlanders zijn Makambas. Ik ben er ook 1 en er zeer trots op!

  24. @ Samuel, de gouverneur kan zich in deze uitspraak van Holle Bolle Gijs C Cooper niet uitspreken. Maar ik weet zeker dat haar echtgenoot ras bouw oplichter en supper Makamba Hater, Herman George en grote vriend van C Cooper er een krat bier voor op zuipt, dat Herman George een Makamba Hater is dat heb ik persoonlijk ondervonden, weet je nog Herman dat ik een minuut voor onze afspraak was, en dat je mij als een hond hebt behandelt ( 18 jaar geleden ) wat was jij een hufter en later de boel omdraaien net als je vriend Cooper.

  25. De gouverneur kan zich niet mengen in een dergelijke discussie.
    Maar Minister President;
    Vice Minister President;
    Statenvoorzitter;
    Statenleden;
    Bisdom;
    Voorzitters van vakbonden;
    Voorzitter VBC;
    En nog vele anderen.

    Waar is nu jullie stem ?

    Wie zwijgt,stemt toe.

  26. Een minister in een beschaafd land had een dergelijke ingrijpen niet overleefd. Misschien had zelfs al het wakende O.M. zelfstandig opgetreden en een onderzoek gestart.
    Let wel……. Ik heb het over een wakker OM en vooral een beschaafd land.

  27. @Janchi: goed lezen: de selectie is door FKP gedaan, 1 kandidaat wordt door hen voorgedragen voor benoeming. Zijne Excellentie heeft niet te kiezen, maar hij waant zich kennelijk “The great dictator” met zijn racistische uitlating.

  28. “Waarom is het parlement muisstil hierover? Vinden ze dit normaal?”
    Betwijfel of ze het “normaal” vinden, maar je nek uitsteken voor makamba’s dat is toch wel een stap te ver.
    Cooper is minister en een minister is boven kritiek verheven.
    En daar gaat de parlementaire controle.

  29. @ janchi,
    Lees je selectief?
    Er waren 20 kandidaten de beste is voorgedragen, en Cooper heeft hem geweigerd om zijn huidskleur.
    Korter kan ik het niet maken.
    Ps dit is de eerste keer dat ik het woord neger gebruik en ik denk wel een keer of 50 makamba.
    En dat hij blanke mensen makamba noemt is niet waardig voor een minister.
    Dat hij mensen afwijst op basis van huidskleur of afkomst is misdadig.
    Een partido makamba zou de enige manier zijn om een makamba in de staten te krijgen.

  30. “@Curacao revisited
    Heb je ook gelezen dat hij maar uit maar1 kandidaat kon kiezen?”
    wellicht was er van de 20 kandidaten maar 1 kandidaat die geschikt was voor deze functie? Hoezo moet Cooper iets kunnen kiezen?

  31. “Hoevaak is neger hier gevallen”
    in deze discussie 1 maal door Lucas.

    “Maar als de neger Makamba zegt is het een issue.”
    mensen zullen elkaar altijd iets noemen: Jood, neger, Makamba, dikke, etc. Het punt waar het hier om gaat is dat iemand afkomst niet de reden mag zijn om een kandidaat te weigeren

  32. Is dit hypocriet?
    Het woord Makamba valt. Hoevaak is neger hier gevallen. En geen 1 reactie. (Los van het feit dat de reageerders op dit bericht zelf het woord Neger vaker hier hebben gebruikt)
    Maar als de neger Makamba zegt is het een issue.
    Conclusie is: de Makamba heeft de lange tenen en de Neger de grote lul.

  33. Is het tijd geworden voor een nieuwe politieke partij? Klaarblijkelijk wordt de hier wonende persoon met blanke huidskleur zonder Curaçaose achtergrond niet echt serieus genomen. Partido Makamba of heeft iemand een andere naam?

  34. “Waarom is het parlement muisstil hierover? Vinden ze dit normaal?
    En de gouverneur? Vindt zij dit o.k.?”
    klopt dat vind ik nog wel het meest schokkende: mensen die zich nu niet uitspreken, stemmen eigenlijk gewoon toe. Echte leiders steken hun nek uit

  35. Waarom is het parlement muisstil hierover? Vinden ze dit normaal?
    En de gouverneur? Vindt zij dit o.k.?
    En de overige partijen!
    Net toen als met wiels en de zakken voor nederlansers!
    Oorverdovend stil!
    Zegt heel veel over het niveau en fatsoen van alle bovengenoemden!

  36. @Abraham

    Ik ben het eens met jou dat rasoplichters opgepakt moeten worden, mij interesseert het geen zak wie hij of zij is of welke kleur hij of zij heeft. Ik kijk er dan ook naar uit dat het OM olv de Jong nu echt een keer hun stinkende best gaan doen om verantwoordelijken die de bevolking decennialang hebben benadeeld op te pakken.
    Wat de gemiddelde achterban van Blooper en zijn kliek betreft bestaat die grotendeels uit mensen met een LVB. Onderzoek van de federatie Antilliaanse jeugdzorg wijst uit dat 16% van de Curaçaose bevolking een IQ onder de 85 heeft. Dus op een bevolking van nu komt dat neer op over de 25:000.
    Behoorlijk zorgwekkend dit.

    In FTM staat vandaag een interessant art over een psychiater die een kliniek voor GGZ heeft. Er zijn miljoenen verkwanseld en hij ligt nu op de onderzoeksbank van de inspectie.
    Hij heeft NL verlaten en verdomme is hem naar Curaçao gesmeerd waar hij als psychiater online consulten geeft.
    Waarom doet het OM daar ook geen onderzoek naar.

  37. Wat is erger, een racist of een leugenachtige racist?
    Het is te hopen dat het OM een onderzoek instelt naar “discriminatie en opzetten tot haat tijdens uitoefening van een openbaar ambt”.

  38. Elke Curacaoenaar die het woord Makamba gebruikt, doet dat met een negatieve bedoeling vol haat. Dat kun je nu niet opeens goed praten. …

  39. “Maar nu is vrijwel iedereen stil. Zelfs Pisas niet.”
    en dat geeft exact aan hoe een groot deel van de samenleving hier over denkt. In een volwassen samenleving zouden het niet alleen Jozef Martina en Omayra leeflang zijn die zich publiek zouden uitspreken maar zou je ook van de gouverneur, van “normale partijen” zoals PAR en MAN een reactie van afkeuring verwachten. Kennelijk leeft nog steeds bij een groot deel van de bevolking het sentiment dat banen er “voor onze mensen zijn”, niet beseffend dat vervolgens de kwaliteit pet is, omdat als je eenmaal iemand een baan geeft niet op basis van kwaliteiten maar op basis van willekeurige factoren dat die persoon niet in staat is om de baan goed te vervullen

  40. Zijn vraag waarom er geen Curaçaoënaarse voor de functie als vrouw kan worden gevonden, ziet Cooper als een terechte.

    Maar Cooper neemt geen YDK als vrouw

  41. Dit is gewoon racisme.

    Stel je voor dat Minister de Jonge in Nederland een geschikte kandidaat zou afwijzen omdat de persoon een YDK is en hij wil een Hollander op de plek. Dan zou de wereld te klein zijn en zouden alle onze BLM en Sylvana vriendjes bij de 2de kamer staan om het aftreden af te wijzen en zou alle linkse pers klaar staan.
    Maar nu is vrijwel iedereen stil. Zelfs Pisas niet.

    Hiermee verspelen wij dus elk recht om Nederland af te schilderen als racistisch land.

  42. Liegen doe je ook cooper , alsof het gedrukt staat, de boel verdraaien als de beste. Je bent ‘n volksverlakker en ‘n vette ook nog. Jij weet heel goed dat er meerdere namen bij betrokken waren en nu probeer je de handen weer in onschuld te wassen en hebt ‘t teruggeven aan bestuur fkp. Hetzelfde met aanbesteding asfalteren voor 12 mljn, daarna 12 trucks in brand gestoken, je bent verkeerd bezig cooper, toen was je blij dat je er geen bemoeienis mee had, je kent jezelf, grijpvingers.

  43. @ William je hebt gelijk ik zal Holle Bolle Gijs $$ C Cooper geen stink meer noemen , maar als je het niet erg vind noem ik hem dan Stinkkie ras oplichter, en de tijd zal het leren of ik gelijk krijg ,ik denk dat ik bijna voor 110 % gelijk zal krijgen. En geloof Abraham nu ook maar dat alle beerputten van de laatste 20 jaar ruim boven water komen drijven, niet alleen op curacrim maar op alle eilanden zullen dikke vette koppen gaan vallen, en ik kan het weten aangezien ik een kennissenkring heb opgebouwd op deze eilanden die nu ook al de bui zien aankomen dat er eerdaags veel bijltjes dagen komen voor het OM. Er zijn al diverse personen ( YDK ) die hun koffers al aan het in pakken zijn om het eiland te verlaten, maar niet naar Nederland, want ook daar zullen zij dan voor jaren in het Cachot terecht komen. Let op mijn ……… L v.d D/ W. W/ G . S/ R .D. S/ C.C./ Km / Wm/ A v d D en nog een stuk of honderd, er mag nu al begonnen worden om een nieuwe gevangenis te gaan bouwen. ik bied aan om hem tegen kostprijs binnen een half jaar op te bouwen en wel met heel dikke tralies en met weinig tot geen uitzicht.

  44. @Abraham

    Mijns inziens draaf je weer knap onbeschoft door of je hebt ze niet meer op een rijtje!
    Als je een beetje beschaving hebt weet je dat je mensen geen “stink” etc kunt noemen.

    BlooperCooper is een zwerver pur dang maar wat jij uitkraamt kan niet door de beugel.

    Dit opgemerkt te hebben heb ik zojuist vernomen van de “blog” van Sylvania, dat er 30 ambtenaren van de belastingdienst voor tientallen miljoenen gefraudeerd hebben en geld over gemaakt naar friends and family.

    Het zal 1 dezer dgn wel in de media verschijnen.

  45. …. “Als staatsecretaris Knops geen Curaçaoënaars wil hebben in COHO, is dat geen discriminatie”…..

    Klopt, dat wordt gedaan zodat er geen friends & familie worden gematst!

    Puur rationele gronden!

    Net zo als de politie van frans sxm uit fransen bestaat van andere (ei)landen of gebieden!
    Om ons kent ons taferelen te voorkomen!

    Er zit een lokale op elke toppost bij de overheid!
    Gaat allemaal lekker voor de wind!!

    Onlangs nog een 3jarig miljoenen contract gecancelled van Gijsberthas dochter!
    Ons kent ons!

  46. Als er over salarissen in nederland gesproken wordt moet je wel weten waar je over praat.
    CAO Woningcorporaties Management.
    Startsalaris €6000 p/m Max €9000 p/m excl onkosten.

  47. @Eclapas ik snap echt niet dat jij tvDirect blijft kijken.

    Het is gewoon driemaalniks. Men noemt het journalistiek maar aan de spraakgebreken te oordelen is het een belediging naar elke zichzelf respecterende journalist.

  48. “Een salaris van 17.000 gulden, dit is weer de zoveelste vorm van diefstal van gemeenschapsgeld, het gaat hier om het beheren van 6000 sociale huurwoningen dus waarom moet daar een salaris van 17000 gulden tegenover staan? Met een druk op de knop worden tegenwoordig alle cijfers geproduceerd, is dit wel een baan van 40 urige werkweek?

    FKP heeft maar 6000 woningen in beheer, in Nederland zijn woningbouwverenigingen met 40.000 woningen of meer en daar verdient een financieel directeur (CFO) nog geen 4000 Euro.”

    ik ben geen expert in de woningbouw wereld maar accountancy is niet zo makkelijk als je denkt lapas: zeker niet even op wat knoppen drukken en de jaarrekening ligt er (als dat namelijk het geval zou zijn, waarom zijn er zo veel overheids instanties met achterstand in jaarrekeningen). 17000 salaris voor een directeur van 6000 woningen lijt mij niet overbetaald, zeker als je kijkt naar directie beloningen in andere semi overheids organen en CBCS. Ik zou dan eerder ervoor te pleiten om in de overige directie functies te korten dan deze functie

  49. Niks daarvan cooper, makambas woord voor n blanke Nederlanders, bij jou is ‘t wel degelijk ‘n scheldwoord, de klank en t gezicht bij dat woord voor tv sprak boekdelen. Je hebt ‘t eiland met Schotte leeggeplunderd deze man ,17000 wat best nog over te praten valt.

  50. Het valt op dat tv Direct helemaal eens met Cooper was, het is onbegrijpelijk dat een tv zender als Direct haatgevoelens jegens Nederland probeert aan te wakkeren vooral als we nog herinneren dat tv Direct één van de eersten was die NOW regeling uit Nederland aanvroeg.

    Een salaris van 17.000 gulden, dit is weer de zoveelste vorm van diefstal van gemeenschapsgeld, het gaat hier om het beheren van 6000 sociale huurwoningen dus waarom moet daar een salaris van 17000 gulden tegenover staan? Met een druk op de knop worden tegenwoordig alle cijfers geproduceerd, is dit wel een baan van 40 urige werkweek?

    FKP heeft maar 6000 woningen in beheer, in Nederland zijn woningbouwverenigingen met 40.000 woningen of meer en daar verdient een financieel directeur (CFO) nog geen 4000 Euro.

  51. Ok C.C , dus nu gebruikt je het ontslag bij de vorige werknemer om jouw frustraties met makamba’s te vergoedelijken. Ik heb begrepen dat jij ook wel eens ontslagen bent en dat bo Casa ook niet van het eiland is.
    Charles Cooper, je gebruikt het woord Makamba te pas en te onpas. Ben je vergeten dat je bij verkiezingen het eens was dat alle Makamba’s in zwarte zakken afgevoerd moesten worden? Je was het niet eens met COHO, je had een plan B omdat je niks van die Makamba’s moest hebben. Je wil geheel autonoom zijn, weg van die Makamba’s. Beter om onderdeel te zijn van Venuzuela, net als je heer de plastor G.S. Alsof dat iets positiefs aan het woord makamba geeft….. C.C, pak je lege kartonnen doos van je incontinentieluiers en doe daar jouw spullen in en verlaat het gobiernu gebouw. Als minister ben je niet geschikt. Je zit bij de gratie van de restzetels en je zit er niet voor het volk. Maandag je ontslagbrief graag.

  52. Grappig, een racist die zijn straatje probeert schoon te praten door een vage interpretatie van het woord makamba.
    Overigens heeft hij wel een punt met de opmerking waarom een directeur van een sociale woningbouwvereniging een salaris van 17.000.- zou moeten verdienen.
    Voor een dergelijke functie lijkt me dat zwaar overbetaald.

  53. . “Als staatsecretaris Knops geen Curaçaoënaars wil hebben in COHO, is dat geen discriminatie. Tamelijk hypocriet, naar mijn mening.”
    Hij wil geen leden van coho die aangesteld en geplaatst zijn door het regime dat een coho noodzakelijk maakt. Dat is niet hypocriet.
    Hij wil een slagvaardig coho, niet een die bewust gaat frustreren.
    Cooper jij bent hypocriet naar mijn mening.

Geef een reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Zoeken

Recente reacties