Isla: ‘Zwarte rook door problemen met compressor’

Door: Leoni Leidel-Schenk

Versgeperst rook NIEUWS kenneth gijsbertha Curaçao compressor catcracker  Isla 12 november 127x85 style=float:left;margin right:10pxCURAÇAO – Iedereen op het eiland kon het afgelopen weekend en vanochtend zien: dikke zwarte rookwolken geproduceerd door Raffinaderij Isla. Kenneth Gijsbertha, woordvoerder van de Isla, zegt dat dit ligt aan problemen met één van de compressors.

De sulfur recovery unit (SRU-3) is volgens Gijsbertha sinds donderdag weer operationeel waardoor de boel zaterdag om 20.00 uur weer opgestart werd.

“De compressor verbrandt normaal de overtollige gassen maar omdat er waarschijnlijk niet genoeg stoom geproduceerd wordt, gebeurt dit niet zoals normaal. Daarom ontstaat er zwarte rook.”

Gijsbertha benadrukt dat de gassen niet schadelijk zijn.

Versgeperst rook NIEUWS kenneth gijsbertha Curaçao compressor catcracker  Isla 11 november 207x313 style=float:left;margin right:10px

Foto | Bea Moedt ©2012

Comments

Er zijn 0 comments