DolfijnFM | ‘Supermaan’ maandag goed te zien

Rood zonlicht dat langs de aarde scheert en wordt afgebogen door de aardatmosfeer valt nog wel op de maan, waardoor die een rode gloed krijgt.

Maandag is er weer een totale maansverduistering. Wie die goed wil zien, moet een plek uitzoeken met vrij zicht naar het westen.

De maan staat dan in de schaduw van de aarde. De verduistering begint om half elf, 40 minuten na middernacht is de maan helemaal verduisterd.

Rood zonlicht dat langs de aarde scheert en wordt afgebogen door de aardatmosfeer valt nog wel op de maan, waardoor die een rode gloed krijgt. Daarom wordt deze maan ook wel ‘bloedmaan’ genoemd.

Bron: DolfijnFM

Comments

Er zijn 7 comments

  1. ericlapas 22 jan. 2019 19.25

    Supermaan, wat volgt? Spiderman, Batman, Aguaman?

  2. LaStiwz 22 jan. 2019 03.25

    @Inge: Je hebt gelijk. Ik had er 5 uur bijgeteld i.p.v. afgetrokken.

  3. Maurice 22 jan. 2019 00.02

    Mooie foto trouwens van de huisfotograaf van Dolfijn, ranzige Ramsey Soemanta.

    Al hadden we van hem in plaats van een oranje maan liever een foto van Schotte in Bon Futuro oranje gezien.

  4. Maurice 22 jan. 2019 00.00

    La Stiwz, volgende keer aan de andere kant van je huis gaan staan.

    Of misschien de gordijnen open doen, wil ook nog wel eens helpen.

    Misschien voor zonsondergang gekeken?

  5. Inge 21 jan. 2019 22.37

    Was agelopen nacht om 01:15 goed te zien op Curacao

  6. Hans 21 jan. 2019 22.37

    Carlos Monk, Rob 'Polar' Blaauw en Carla Hueck zien iedere avond de bloedmaan.

  7. LaStiwz 21 jan. 2019 22.17

    Leuk, maar wat hebben we hier op Curacao aan?
    Er is/was hier niets te zien. Die bloedmaan was in delen van Europa te zien.