26 C
Willemstad
• maandag 19 april 2021 07:37

AntilliaansDagblad | Verplichte antigeentest 3 dagen na aankomst

Willemstad - Alle personen die vanuit een land, regio of gebied met hoog coronarisico naar Curaçao reizen moeten vanaf morgen, 20 april, drie dagen na aankomst op...

PBC | Curaçao heeft 55.000 mensen gevaccineerd

Persbureau Curacao Curaçao heeft de grens van 55.000 gevaccineerde mensen bereikt. Zondag werden bijna meer dan 5.000 mensen gevaccineerd. Gisteren was de grens van 50.000 al bereikt. De gezondheidsautoriteiten...

PBC | Kans op Curaçao op een verkeersongeluk is een op zes

Persbureau Curacao Op Curaçao zijn 90,443 voertuigen verzekerd bij een van de tien verzekeraars op het eiland. Dat zijn 1592 voertuigen minder dan in 2019. 14,919 van hen...

PBC | Ex-covidpatiënten die nog steeds positief testen mogen Curaçao binnen

Persbureau Curacao Mensen die voorheen covid hebben gehad en om die reden nog steeds positief reageren op een PCR test, kunnen toch naar Curaçao afreizen. Voorwaarde is dat deze...

PBC | Drie patiënten overleden in het CMC

Persbureau Curacao Op Curaçao zijn gisteren drie mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Alle drie de patiënten overleden in het ziekenhuis. Het totaal aantal coronapatiënten dat...

Column Den Cayente | It’s not easy being green

Column Arien Rasmijn Daar sta je dan. Je hebt eindelijk de stap genomen om de politiek in te gaan en iets wezenlijks te doen voor jouw land. Misschien...
- Advertisement -spot_img
HomeMediaAlgemeen nieuwsMH | Argentina pulls plug on Venezuela's Telesur

MH | Argentina pulls plug on Venezuela’s Telesur

Argentina is withdrawing its support for the 24-hour news channel. Argentina is first founding member to pull support | By Jim Wyss – Miami Herald

Telesur was launched in 2005 as counterweight to U.S. media.
Telesur was launched in 2005 as counterweight to U.S. media.

BOGOTA, Colombia – Argentina is pulling the plug on Telesur — the 24-hour news channel that was launched in 2005 to champion Latin America’s left.

Argentina’s Minister of Media and Public Content, Hernán Lombardi, told La Nación over the weekend that the country will cease funding the Caracas-based channel and quit broadcasting it on state-run television.

“This decision is in line with what we’ve decided for the public media based on the ideals of pluralism and austerity,” he told the paper.

In a statement, Telesur said it had been blindsided by the move.

“This station has never received any communication at all, either oral or written, about the decision to abandon Telesur,” it said.

The station claims the decision was made as the channel has taken a hard-line against new President Mauricio Macri.

“Is it Macri’s official stance to silence critics of his government?” the station asked. “Is this about plurality or censorship?”

Argentina’s exit could be a major blow for the network, which was the brainchild of late Venezuelan President Hugo Chávez and has the support of Venezuela, Cuba, Ecuador, Bolivia, Nicaragua and Uruguay.

Argentina, which is said to be a 16-percent stakeholder in the channel, is the first founding member to abandon the project. After Telesur loses its state-backed status, Argentine cable operators will no longer be required to carry the station.

The shake up comes as the Macri administration has dismantled some of the socialist policies of former President Cristina Fernández. Lombardi said that public media under her administration had lost its local flavor, pointing out that the only two international news channels broadcast on state-run television were Telesur and Russia Today.

Telesur said it reaches 20 million potential viewers in Argentina through 90 cable operators and five regional broadcasters.

Since its launch 11 years ago, it has become Latin America’s largest news channel with 24-hour programming, more than 1,000 staffers and more than 40 foreign correspondents. It’s also broadcast in North America, the Caribbean, Europe, the Middle East and parts of Africa.

One of the station’s biggest stars had been Argentine football legend Diego Maradona, who recorded a program during the 2014 World Cup called “De Zurda” for the station.

Chávez had said Telesur would fight the “hegemony” and imperialist message of stations like CNN en Español. In 2014, Telesur launched an English-language channel based in Quito, Ecuador.

Bron: MiamiHerald

Dit artikel is geplaatst in

1 reactie

  1. Good move! Let’s see if the rest have the balls or at least the right amount of it to make the same desicion. Guess not, at least, not until new elections.
    Telesur and Russia Today are both ideology based channels, with no intention whatsoever to really educate, but to propagate. Unfortunately the US media isn’t that very different either.

Geef een reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Zoeken

Recente reacties