• zaterdag 23 oktober 2021 17:08

Laatste reacties

PB | Inkomen CBCS-top aanzienlijk lager dan beweerd

Foto Persbureau Curacao

WILLEMSTAD/PHILIPSBURG: De Centrale Bank van Curaçao en Sint Maarten (CBCS) heeft kennis genomen van het programma ‘Wat verdien jij’, dat gisteren is uitgezonden op BNNVARA.

De CBCS deelt in verband met de privacy geen salarisinformatie met het publiek. De CBCS wenst echter wel te expliciteren dat de in het programma gedeelde informatie onjuist is.

Het salaris van haar Raad van Bestuur ligt ruim onder dat van de directie van De Nederlandsche Bank. De salarissen zijn conform de vastgestelde beloningsstructuur en rekening houdende met de zwaarte en verantwoordelijkheden behorend bij een Centrale Bank directie.

- Advertentie -

Zoals in 2020 al door de Raad van Commissarissen (RvC) van de CBCS is gecommuniceerd, is voor de benadering van deze beloningsstructuur een benchmark onderzoek van de arbeidsvoorwaarden uitgevoerd door een ter zake deskundig onafhankelijk bureau.

Doel van het onderzoek was om zowel de primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden te beoordelen om vast te kunnen stellen in hoeverre de bestaande beloningsstructuur bij de CBCS aansloot bij de beloningsstructuur van vergelijkbare functies bij andere financiële toezichthouders en de financiële sector, zowel lokaal als in de regio.

De RvC heeft vervolgens eind 2017 een nieuwe beloningsstructuur ontwikkeld op basis van de uitkomsten van dat onderzoek.

De CBCS is voornemens de programmamakers er schriftelijk op te wijzen dat zij incorrecte informatie hebben verschaft, die onnodig heeft geleid tot consternatie binnen de gemeenschap.

- Advertisement -

Willemstad, September 17, 2021
CENTRALE BANK VAN CURAÇAO EN SINT MAARTEN

Bron: Persbericht Centrale Bank van Curacao en Sint Maarten

- Advertisement -

Artikel delen

10 reacties

1. De burger is hoe dan ook altijd de klos. Er zijn zoveel arbeidsplaatsen verdwenen dat het knijpen wordt om nog iets uit een slurf te krijgen.
    De. cBS cijfers zijn niet rooskleurig omdat er sinds 2020 een groot aantal mensen ri NL is vertrokken. Waar de problemen zich gaan opstapelen.
    De parasieten hbbn alles al leeggevreten er blijven nog slechts wat botten over.

2. @William, zoals @Dislect reeds zeiñ, we hebbenncapsones op dit eiland, jet set prijzen voor derde rangs service.

De grote boosdoener zijn verkeerde mensen op verkeerde plekkenn door vriendjespoliyiek, en populisme!!!!

Partijen als man, fol, ps hebben dow, cpa, selikor en kas di kultura, vol met familie gestopt!

Bij cbcs moet je wel hersens hebben, maar de cultuur van “nos ku nos” van tromp salesia , hasselmeyer , hazel heeft dat bedrijf sloom en monddood gemaakt.

3. De economie van het eiland draait op tourisme en overheid.
    Met overheid bedoel ik ook de overheidsentiteiten en nv’s.
    Dit is ziek de overheidsnv’s hebben geen prikkel om efficiënt te werken en bereken de kosten door aan de burgers.
    Daarom zijn de kosten van water en stroom zo hoog. En de producten in de winkels zo duur. Curaçao heft relatief veel haven geld, de kosten voor loods en sleepboten zijn hoog en de haven werkt langzaam. Deze kosten worden betaald door verscheper die ze weer doorberekend aan de ontvanger die het weer doorberekend aan de afnemer.
    Zo zijn het de burgers die betalen voor de inefficietie en dit wurgt de economie op de zelfde manier als een inefficiënte loggen en groot ambtenaren apparaat die ook betaald wordt, via belasting, door de zelfde burgers.
    En dan zitten er mensen op “bestuurders stoelen. Die geen idee hebben over hun product (geen van de directeuren van aqualectra heeft een technische achtergrond) en verdienen een loon dat op gelijk niveau, of hoger ligt dan bij hun Nederlandse of Europese tegenhangers die wel moeten innoveren en kennis van hun product hebben.
    Deze personen zijn door de politiek geplaatst. En dan gaat de politiek zeggen dat ze de economie willen hervormen? Een parasiet verlaat alleen een lichaam om zich te verspreiden of als het lichaam “leeg” is

4. Het zou de CBCS sieren, jawel sieren, indien dit logge, hautaine instituut, dat zelf heel vaak “te wensen” overlaat als het om punctualiteit, professionaliteit en vooral “klantvriendelijkheid”, ook eens de stoute schoenen aantrekt en solidair is met de rest van de bevolking, en stevig inlevert!!

Top down!
    Eist deze bank/of regering, kortingen en bezuinigingen op salarissen bij instituten, dan zelf gaarne ook deze korting vanaf de top naar beneden doorvoeren!

Goed voorbeeld doet volgen!
    En, nee een inkomen van een miljoen + is ongepast, niet te rijmen, in deze tijden waar IEDEREEN op de een of andere manier heeft moeten inleveren, korten en bezuinigen!

5. Eens met @Kaat
    Het wordt tijd dat er een keer openheid komt vwb de salariëring van figuren op het eiland. Daar hoort zo’n griezelige vrouw als v Rijn zeker ook bij, en met haar vele anderen die maar blijven grossieren.
    Het is echt niet meer van deze tijd dat er zo geheimzinnig over wordt gedaan.

6. Zou men zich hier niet drukker moeten maken salaris Martis lastens, sluis en Stella, weten we eigenlijk wel wat ze “krijgen” , het zal niet te weinig zijn.

7. Het CBCS zal niet omkomen van de honger, maar zullen zullen ook nooit het liegen en bedriegen afleren, al worden zij 110 jaar. Wat een stelletje getijsum.